REUMATOLÓGIA

Mivel foglalkozik a reumatológus szakorvos?

A reumatológia a mozgásszervi megbetegedések konzervatív kezelésével foglalkozik, illetve mozgásszervi tüneteket okozó betegségeket is vizsgál. Az ízületek, inak, izmok, szalagok, valamint a gerinc elváltozásainak és fájdalmának konzervatív (tehát nem műtéti) kezelését végzi.

Milyen problémákkal forduljunk reumatológushoz?

Gyakori reumatológiai problémák, vizsgálatok

1. Ízületi punkció és ízületbe adott injekciók

Az ízületi punkció során „lecsapoljuk” az ízület körül felgyülemlett folyadékot, amely feszítő érzést okoz és (tartós fennállása esetén) károsítja a porcot is. Ezt követően gyulladáscsökkentő szteroid, vagy porcregeneráló (hialuronsav készítmény) injekciót adunk az érintett ízületbe. Az injekció lehetővé teszi a kezelés folytatását más módszerekkel, megakadályozza az ízületi betegségek kialakulását, segít a műtét elkerülésében vagy legalább elhalasztásában.

1. Csontritkulás

Az egyik leggyakoribb probléma, amivel a reumatológusok kezelik pácienseiket. Nőknél a menstruáció elmaradása után fontos, hogy rendszeresen történjen csontsűrűség-mérés. Általában elmondható, hogy bélbetegségek, felszívódási problémák és cukorbetegség esetén fokozottabban ügyeljünk a csontjaink állapotára is.

A reumatológia szakrendelés

A reumatológia szakrendelés a mozgásszervi és kötőszöveti betegségek diagnosztizálásával és kezelésével foglalkozik. A Swiss Clinic magánklinikánk reumatológiai szakrendelése magasan képzett szakembereket foglalkoztat, akik széleskörű tapasztalattal rendelkeznek ezen betegségek diagnosztizálásában és kezelésében.

A reumatológia szakrendelésre általában azok a betegek kerülnek, akiknek fájdalmaik és mozgáskorlátozottságuk van, különösen az ízületekben, de számos más tünet is jelezheti a szükségességét. Például lehetnek olyan betegségek, mint az ízületi gyulladás, az osteoarthritis, a fibromyalgia, a lupus, a gerincvelői betegségek és a porcképződési rendellenességek.

Az orvosaunk speciális vizsgálatokat és teszteket végeznek annak érdekében, hogy a lehető legpontosabban diagnosztizálják a betegséget. Ezután a kezelési tervet személyre szabják, hogy az a beteg szükségleteinek megfeleljen. A kezelések lehetnek gyógyszeresek, fizioterápiásak vagy akár sebészeti beavatkozások is.

A reumatológiai szakrendelés klinikánkban a legmodernebb technológiákkal és legjobb gyakorlatokkal dolgozik, hogy a betegeink a lehető legjobb ellátást kapják. Ha Önnek mozgásszervi vagy kötőszöveti problémái vannak, javasoljuk, hogy forduljon a Swiss Clinic reumatológiai szakrendeléséhez, ahol megbízható és magasan képzett szakemberek segítenek Önnek.