Konzerváló kezelések

Szolgáltatási helyek:

• Swiss Prémium Egészségközpont (1123 Budapest, Nagyenyed utca 8-14.)
  • Kinizsi utcai fogászat (1092 Budapest, Kinizsi utca 22.)

A konzerváló kezelés azt jelenti, hogy próbáljuk megtartani a fogat és kezelni a fennálló problémát ennek érdekében.

A konzerváló fogászathoz soroljuk az alábbiakat:

• különböző töméseket,
  • gyökérkezelést,
  • porcelánhéjak felhelyezését,
  • betétek (inlay, onlay) behelyezését

Fogtömések

Kisebb és közepes méretű szuvasodások ellátására alkalmazható. Az esztétikai fogászat a töméseket minden esetben fémmentes tömőanyagból készíti, amely segítségével a fogakkal megegyező színű, természetes hatás és tartós eredmény érhető el.

Gyökérkezelés

A gyökérkezeléssel elkerülhetjük a fog eltávolítását. A kezelés indoka leggyakrabban a fogbél-gyulladás, amit a mély szuvasodásból a fogbélbe jutó baktériumok okoznak. Első lépésben röntgent készítünk a fogról, hogy pontossan lássuk a problémát. Ezt követően érzéstelenítjük a fogat és fájdalommentesen eltávolítjuk a gyökeret. Alapos fertőtlenítés után a csatornát gyökér-tömőanyaggal töltjük fel. Végül a gyökértömés pontosságát újabb röntgennel ellenőrizzük.

Porcelánhéjak

A foghéjak egyedileg porcelánból készített vékony rétegek, amelyeket a fogorvos a fogakra ragaszt azért, hogy esztétikusabb látványt nyújtsanak. A héjak tehát a fogak felszínét részben, vagy egészben befedő fogpótlás típusok.

Betétek (inlay, onlay)

Az inlay vagy onlay betétek egyfajta „ragasztott tömések”, melyek fogtechnikai laborokban készülnek, s végül szilárd állapotban beragasztással kerülnek a fogüregbe. Nagy előnyük, hogy segítségükkel a megmaradt fogszövet megmenthető, megtartható.

Az inlay fogtömés elsősorban őrlőfognál alkalmazott technológia, abban az esetben, ha a fog letört, vagy a szuvasodás túlságosan nagymértékű.

Onlay abban az esetben kerül felhelyezésre, ha a fog károsodása már túlságosan nagy ahhoz, hogy inlay kerülhessen az adott felületre, mert nem csak a rágófelszín, hanem a fogcsücsök is károsodott.